JAK ZORGANIZOVAT SVATBU




Plánujete svatbu, ale nevíte co všechno je potřeba? V pár jednoduchých krocích vám to povím. 

Je toho opravdu dost, ale všechno se dá stihnout i bez stresu. Stačí pilně číst:)


Říká se, že je svatba do roka a do dne od zásnub. Myslím, že záleží hlavně na dané dvojici, jestli se chtějí držet tady těch tradic. 

Svatba se řeší většinou tak půl roku dopředu. Ale dá se stihnout i za dva měsíce.:)

1) Prvním důležitým bodem je si vybrat typ obřadu- a kde ho chcete/nechcete mít.... Můžete ho mít v kostele, na radnici, na zámku, venku atd. 

2) Sestavte si svatební rozpočet, do kterého započítejte: poplatek za obřad, správní poplatek na matrice, svatební hostinu, snubní prsteny, svatební oznámení, svatební dort a koláčky, kytici pro nevěstu a maminky, svatební šaty, vizážistku, kadeřnici, oblek, kapelu, fotografa, kameramana, boty pro nevěstu a ženicha.

3) Sestavte si seznam (počet) hostů, podle kterých potom budete vybírat i místo na svatební hostinu

4) Pokud jste se rozhodli na místě obřadu, tak si rezervujte místo a čas co nejdříve + zarezervujte si i místo svatební hostiny. Vězte, že hodně jich je na víkend obsazených. 

5) Vyberte svědky. Případně družičky. 



6) Navštivte svatební salon a zarezervujte si nebo kupte svatební šaty. Některé nevěsty si rezervují šaty i víc než půl roku dopředu... Tak na to myslete, ale zbytečně se nestresujte, vždycky si nějaké najdete, protože salony mají opravdu velký výběr... :)

7) Vyberte si svatební oznámení, jmenovky na stůl, objednejte si svatební prsteny. Všechno se buď dá koupit přes internet nebo si můžete cokoli navrhnout podle vás .

8) Vyberte si barvu, do které chcete ladit svatební hostinu, poté si vyberte květiny pro nevěstu, maminky, a květiny na stůl, a na auto...+ můžete koupit jakékoli svatební dekorace (třeba na focení, ale není nutnost)

9) Objednejte si svatební dort, a svatební cukroví ( stačí většinou tak 3 týdny dopředu) 

10) Objednejte kapelu, DJ, záleží na vás (Pokud chcete dobrou kapelu, tak ji vybírejte i půl roku dopředu, protože budete se divit, ale je jich mnoho mnoho obsazených už na týdny, měsíce dopředu)

11) Objednejte si fotografa, případně kameramana (nejlépe z vašeho okolí)

12) Objednejte si kadeřnici a kosmetičku. Plus termíny zkoušek. Můžete jít i na nehty den nebo dva před samotným dnem D

13) Zajistit popřípadě svatební dopravu, nebo ubytování pro hosty

14) Rozeslat svatební oznámení + pozvánku ke stolu (Stačí tak měsíc dopředu)
(Zkuste být originální a vytvořte si jej sami)




15) Určete si zasedací pořádek (ne každý dělá zasedací pořádek, samozřejmě záleží na každém, ale já osobně to doporučuji, aby nevznikl nějaký chaos) 

16) Naplánujte svatební menu (2-3 týdny před vaším dnem)

17) Vytvořte si hrubý plán dne (Ale mějte na paměti, že i tak to všechno nebude podle plánu- ale tím se nestresujte) 

18) Zajistěte svatební cestu, jedete-li hned po svatbě

19) Uspořádejte rozlučkový večírek- SVÍCU (nedoporučuji den předem) 

20) Nezapomeňte vše vyzvednout v domluveném čase

21) A to nejdůležitější- nestresujte se, ale TĚŠTE SE NA VÁŠ DEN

- Někdo si vytváří seznam darů- tohle bych osobně moc nedoporučovala- nelíbí se mi to. Ale záleží na vás:)




V den D: 

- ŽENICH BY MĚL NEVĚSTĚ VYZVEDNOUT SVATEBNÍ KYTICI A KYTICI MAMINKÁM
- NEVĚSTY HNED RÁNO JDOU KE KADEŘNICI A KOSMETIČCE, A PŘEVLEČOU SE DO SVATEBNÍCH ŠATŮ
- OZDOBTE AUTA
- NEZAPOMEŇTE OBČANSKÉ PRŮKAZY, PENÍZE A SNUBNÍ PRSTENY
- ALE HLAVNĚ SI UŽIJTE SVŮJ DEN


/Všechny fotky jsou http://www.foto-malicek.cz//

Po svatbě: 

- FORMALITY- VYŘÍZENÍ ZMĚNY DOKLADŮ, ZMĚNA PŘÍJMENÍ- U ZAMĚSTNAVATELE, OBČANSKÝ PRŮKAZ, ŘIDIČSKÝ PRŮKAZ, BANKA, ZDRAVOTNÍ POJIŠŤOVNA, DOKTOR...
- PODĚKUJTE RODINĚ A KAMARÁDŮM ZA SVATEBNÍ DARY A ZA VŠECHNU POMOC
- POŠLETE NEBO UKAŽTE FOTKY ZE SVATBY RODINĚ A ZNÁMÝM

MĚJTE SE RÁDI CELÝ ŽIVOT TAK, JAK V DEN VAŠÍ SVATBY ♥


Komentáře

  1. Těším se na svou budoucí svatbu, asi jako každá dívka, ale ty přípravy musí být docela psychicky úmorné. Na jednu stranu tolik stresu, aby se nic nepokazilo, příprav, peněz a všechno to rázem za jeden den zmizí.. Ale moc se těším na výběr šatů a doplňků a všechno kolem, moc se mi líbí, když věci ladí (kytice, stoly, ubrusy apod.) do jedné barvy :) tak uvidíme :D
    Týnka z blogu Live and Love

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na jednu stranu je pravda, že to řešení je na dlouhou dobu, a že to za jeden den zmizí, ale na druhou stranu vzpomínky zůstanou napořád :) a stojí to za to :)

      Vymazat
  2. Pěkný článek! Svatbu sice neplánuji, ale věřím, že je to pěkná fuška vše zorganizovat :D
    The Colorful Blog

    OdpovědětVymazat
  3. Super tipy, určitě to mnoho lidem pomůže :) já mám ještě daleko :D
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat
  4. Super tipy! V záři jsme s přítelem oslavili 10 let, takže snad se co nevidět dočkám!
    Zvu tě na můj blog, kde probíhá GIVEAWAY!
    Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík, držím palce, ať je to brzo :o)

      Vymazat
    2. Děkuji, musím dokončit školu a snad bude potom klid a na všechno čas :)

      Vymazat
  5. Hezký článek. Chystáš svatbu nebo tě to jen baví ?
    Jsi krasna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svatbu jsem už měla, tak jsem psala podle vlastních zkušeností :) a ano i mě to baví :)

      Vymazat
  6. Sice na svatbu s přítelem zatím ani nepomýšlíme, ikdyž už jsem na to spolu dost dlouho. Každopádně až to bude aktuální, tyhle typy článků budu rozhodně vyhledávat nejčastěji. Takže si ten tvůj ukládám na horší časy. :D
    Je vidět, že už sis tím nejspíš prošla. :) Držela ses toho všeho? Vyšlo vám všechno jak mělo? Nepohádali se hosté? Toho se nejvíc bojím já.. :D
    Michelle B :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee díky:) no samozřejmě všechno nevyjde podle plánů, ale člověk se s tím nesmí stresovat:) i tak je to pro ty dva den D, a měli by si ho užít jak nejvíc to jde:) ale jinak vyšlo skoro vše podle představ, a naštěstí se nikdo nepohádal:D

      Vymazat
  7. Jéé, tvůj článek je úplně dokonalý, nevynechala jsi vůbec nic :) Jinak můžu se zeptat, co tě k takovémuto článku vedlo? :) Já bych se chtěla vdávat za pět let a doufám, že to vyjde, chtěla bych velkou a pohádkovou svatbu, už se na to moc těšíííím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc moc :) no co mě k tomu vedlo ? asi to, že jsem sama před svatbou takové články vyhledávala a četla jsem všechno kolem, co je potřeba a tak:) a tak mě napadlo, že když už jsem si tím prošla, že i já zkusím něco sepsat. A navíc mě to moc baví, tak možná bude ještě něco dalšího kolem tohoto tématu :))

      Vymazat
  8. Wow, tak takýto článok ma naozaj prekvapil. Veľmi pekné a užitočné tipy :)
    Bibiána Navrátil's blog

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný článek, hned bych se vdávala, v září to bude 11 let, co jsme s přítelem spolu, zatím nám svatba nějak nechybí, ale určitě se jednoho dne rozhoupeme a užijem si ten den D.
    Zvu tě ke mně na blog, kde právě probíhá soutěž - Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
  10. Skvělý článek. Tak moc se těším na svůj den D :) Ale dřív, než za 5/6 let to asi nebude. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Skvělý článek. Tak moc se těším na svůj den D :) Ale dřív, než za 5/6 let to asi nebude. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ty brďo ani si to nedokážu představit na živo, kolik starostí kolem toho musí být, ale trošku mi to taky teď přiblížila kámoška, které jdu svatbu fotit. Na jednu stranu si říkám, že by bylo nejlepší, kdyby mi to všechno někdo zařídil, ale zase já jsem takový kreativec, že bych si toho co nejvíc chtěla zařídit a vyrobit sama ^^Můj blog o focení

    OdpovědětVymazat
  13. Byla jsem už na pěti svatbách, leccos se dá okoukat, ale to "zákulisí" si člověk pořádně prožije sám nejspíš až na té vlastní. Svatba je pěkný stres. V dubnu se bude vdávat jedna kamarádka, a už teď vše řeší v hodinových telefonátech se známými, rozpočet se vyšplhal na sto tisíc a to ještě musí škrtat ze seznamu hostů. Ale když to všechno klapne, musí to být úchvatný den, velká úleva a je škoda, že to tak rychle uteče.
    x
    www.introvertnisvet.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Úžasný článek, vlastně všechny o té svatbě a ještě krásnější fotky :))
    Moc se mi tvůj blog líbí :)
    Katy

    OdpovědětVymazat

Okomentovat