Kritika, negativní komentáře



Obecně v "youtube nebo blogerském světě" se kritika vyskytuje takřka každodenně. Je to buď závist, nuda, člověk má potřebu ostatního srazit na kolena, pomluvit, nebo to také může být kritika konstruktivní.

Obecně jsem se na youtube pod videi ostatních youtuberek setkala s mnoha, ale opravdu mnoha negativními, až škaredými komentáři. Některé komentáře jsou víceméně hodně podobné. Jde o to, shodit daného člověka před ostatními. Ale takové komentáře si asi mnoho lidí vůbec nevezme k srdci. A proč? Protože komentář typu: "ty si blbá" tomu danému člověku nic nedá. Jde jen vidět, že člověk, který to píše, má buď nějaký problém se samotnou youtuberkou-člověkem nebo se sebou samotným, což si myslím, že je ve většině případů.

Ale aby tady ten článek nebyl moc dlouhý, tak přejdu rovnou k tomu, jak se s takovou kritikou srovnat, nebo jak se s ní vypořádám já.

Jelikož nejsem žádná slavná blogerka, ani nic podobného, prostě si jen píšu ten svůj blog, protože mě to neskutečně baví, tak těch negativních komentářů nemám až tolik. Ale jelikož nepíši jen recenze, ale také své osobní poznatky, názory o nějakém tématu, tak se v tomto případě můžu setkat s pár jedinci, kteří můj názor nesdílí se mnou. Ale to je pochopitelné, každý má to své, každý si žije ten svůj vlastní svět, a jeho názor je jen ten nejlepší.

Takže když publikuji svůj názor, tak počítám s tím, že se pod ním objeví i ty negativní komentáře. Neříkám, že jich mám moc, ale tím neříkám, že jich mám málo. Pár jich tu už bylo. Ale jelikož jsem citlivá duše, která si myslela, že negativní komentáře nebude zvládat, tak tomu tak není. Zvládám je kupodivu dobře.

Už jsem měla pár komentářů i ve stylu," smaž článek", "zamysli se nad sebou", atd. Ale prostě člověk to nesmí takhle brát. Každý článek, co publikuji, ať už je to recenze, recept, či můj názor je jen z mé hlavy, a plně si za ním stojím. Nikdy bych nepublikovala cokoli, za čím bych si nestála. Tím pádem nesmažu žádný článek, který se ostatním nelíbí. Chápu, že každý má jiné názory, a to, že se jim mé názory zdají špatné, divné, a že si myslí, že žiji asi mimo tento svět, neznamená, že to samé si nemusím myslet já o nich. To znamená, že všechny komentáře si čtu ráda, i ty negativní, protože vám přeci jenom můžou něco dát. Můžou vás posunout dál, a naučíte se, že ne každý musí souhlasit se vším co řeknete. Ale to k životu prostě patří.

Takže pokud mám nějaký negativní komentář, tak si ho ráda přečtu, popřemýšlím, a odpovím na něj.
Pokud mám komentář typu "si blbá" což si myslím, že jsem zatím neměla (doufám, že teď jich pod článkem bude mraky-díky :)), tak si z toho nic neberu, protože tento komentář mi nedá nic. Ale ani nevezme nic, nezasmutním po něm, jen podívám, kdo ho píše, pokud to není anonym, pousměji se a to je všechno :)

A pokud píšete negativní komentáře pod anonymem, tak takové komentáře neberu už vůbec,a myslím, že ani většina jiných lidí, co píší blog, nebo mají videa na youtube, jelikož na internetu je každý takovým způsobem více sebevědomý, napíše každému jen to nejhorší, aby se on sám/sama cítil/a líp, ale ve skutečnosti to může být tichá myš, která by s vámi souhlasila se vším, co řeknete.

Takže si nedělejte hlavu z těch negativních komentářů- hejtů, a pište si váš blog dál, pokud vás to baví, Protože proč jinak to děláte, pokud vás to nebaví ?

K hejtařům- nehejtujte ostatní blogy, lidi, ale napište jim konstruktivní kritiku, ze které si něco vezmou.

A pro vás ostatní- z těchto lidí, komentářů si nic nedělejte, nedělejte si z nich hlavu, a pokud vás psaní baví, tak není nic lepšího, než v tom pokračovat.

Děkuju všem, co čtete, odebíráte můj blog, děkuju všem za krásné komentáře, i ty méně krásné.

A ŽIJTE SI SVŮJ ŽIVOT JAK NEJLÉPE UMÍTE.  UŽÍVEJTE KAŽDÉHO DNE, AŤ UŽ JE KRÁSNĚ, ČI PRŠÍ. RADUJTE SE Z MALIČKOSTÍ A HLAVNĚ MĚJTE SE RÁDI ♥

Komentáře

  1. Krasne povedané :) hejty sú všade a sú to väčšinou len zakomplexovaní ľudia :)

    http://booklovers-world.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný článek! Zvu tě ke mě na blog. Právě tam probíhá Giveaway/jarní soutěž:-)

    www.jdeocestu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. já se žádným klukům líbit nepotřebuji:D já už jsem šťastně vdaná:D

    OdpovědětVymazat
  4. Musím s tebou jen a jen souhlasit. Komentáře typu jsi blbá jsou jen vyústění problémů hejterů, kteří mají problémy sami se sebou a nedokáží se s nimi srovnat. Když někdo napíše, co konkrétně se mu nelíbí a má to nějaké opodstatnění, tak ok, každému se nemusí líbí, co zrovna daná blogerka nepíše. Já naštěstí zatím moc negativních komentářů taky nemam, ale je jen otázka času, kdy nějaký přiletí:D Moc pěkný článek jsi napsala :))

    http://www.verustyle.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. super článok ! , hejtery nas posuvaju dalej, ;) to je isté

    TeenMumy

    OdpovědětVymazat
  6. Super článok, a úplne s tebou súhlasím.
    Ak sa niekto rozhodne pre blogovanie musí rátať s tým, že nie každému ulahodí. Konštruktívna kritika je fajn, tiež ma poteší ak mi niekto povie, tak toto áno, toto by si mohla, toto je trochu infantilné a podobne. Neurazím sa ale buď vysvetlím, prečo je to tak, alebo to v nasledujúcich článkoch postupne mením, ak to nie je priamo proti mojej srsti. Určite mazať články kvôli tomu, že niekto má iný názor je odveci. Ešte stále žijeme "kvázi" v slobodnej krajine a ak sa mi niečo nepáči, prepnem inde. Sto ľudí, sto chutí, sto názorov... a predsa nikto nemôže ulahodiť každému. Rada si vymením názory, ale nemienim nikoho ani presvedčovať ani sa nechať ovplyvňovať. Ak niekto napíše len, to je blbosť, pre mňa to nemá výpovednú lehotu, pretože nie je vysvetlené prečo. Komu se nelíbi, ten ať mi políbi... Moja kolegyňa to krásne vysvetlila, ak jej jeden zákazník povedal, že je krava: Mňa len inteligentný človek môže uraziť. A taká je pravda. Je pravda, že mne sa ešte veľmi negatívny komentár neušiel, pretože som úzko profilová a píšem pre maminky na materskej, a kolegyne z kníhkupectiev či knižníc, ale to neznamená, že ak mi niekto napíše, aby som zmazala článok o dlhodobom kojení pretože ju to uráža, tak nemám dôvod. Bohužiaľ, neulahodíme každému :-). Akurát mi raz jedna kolegyňa povedala, že nevie čítať moje články, lebo sú veľmi ťažké. Prišlo mi to smiešne, pretože ma číta moja 10ročná neterka a 11ročný synovec, a majú problém len s niektorými výrazmi, či situáciami. ALe vôbec ma to nenahnevalo, skôr pobavilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky za komentář:) přesně, pokud se někomu nelíbí, co píšeme, nebo jak píšeme, tak může jít o kousek dál ... :))

      Vymazat
  7. Súhlasím s tebou, krásna článok :)
    Bibiána Navrátil's blog

    OdpovědětVymazat
  8. naprosto beru kritiku, pokud je konstruktivní nebo pokud se jedná o odlišný názor, který má hlavu a patu a dává smysl. Ale naprosto nesmyslné kritické komentáře, které jsou nic neříkající neberu, ještě když jsou od anonyma, to už fakt o něčem svědčí.. Podle mě nemá ani cenu nad tím ztrácet svůj čas, to s tebou jenom souhlasím :)

    OdpovědětVymazat
  9. Vystihla si to dobre. Kritika, ak nie je konštruktívna alebo opodstatnená, tak je skrátka oničom a netreba si ju vôbec všímať :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Musím s tebou len a len súhlasiť. Veľmi dobre si to vystihla :)
    Bibiána Navrátil's blog

    OdpovědětVymazat
  11. Mňa nekonečne udivuje prístup niektorých youtuberov, ktorým človek aj keď napíše konštruktívnu kritiku, začnú byť absolútne arogantní a nepríjemní. Začnú na človeka útočiť len preto, že má iný názor než oni, alebo že im vyslovene nelezie do zadku. Takýchto ľudí neznášam a na internete podľa mňa nemajú čo robiť, pokiaľ nedokážu prijať fakt, že nie so všetkým čo povedia, bude verejnosť súhlasiť len preto, že oni sú predsa YOUTUBERI / BLOGERI. Žijú skrátka v nejakej svojej bubline kde presviedčajú samých seba o vlastnej dokonalosti a neomylnosti a nič iné nie sú schopní pripustiť. To ma vážne štve. Človek aby sa bál vyjadriť svoj vlastný názor bez toho, aby nebol hneď zablokovaný alebo zmazaný.. Ako keby si tí ľudia nedokázali uvedomiť práve to, že kritika, ak je slušne podaná, ich môže v mnohých smeroch posunúť vpred. Ak je to len čistý hejt v štýle "si pííííp", to nech si kľudne mažu a ľudí blokujú, ale stalo sa mi, že som jeden blog odoberala už snáď aj pol roka, no zrazu vyšiel článok s asi 20 gramatickými chybami /nepreháňam, rátala som ich/, navyše na to, že to mala byť recenzia a síce obsahovala verdikt, že ten produkt nestojí za nič, no neobsahovala žiadne vysvetlenie čo je na ňom zle, tak som po upozornení na nedostatky daného článku dostala vynadané, autorky blogu ma totálne zosmiešnili a ešte ma aj obvinili, že sa len snažím zviditeľniť. Hmm, smutné že sa takto niektorí chovajú k svojim odberateľom a fanúšikom miesto toho, aby si aspoň raz v živote priznali vlastné zlyhanie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. dík za názor :) ono každý kritiku snáší jinak, ale pokud se člověk pohybuje ve světě youtube, nebo blogu, tak s kritikou počítat prostě musí ...:)

      Vymazat

Okomentovat